2020. április 16., csütörtök

Földrajz 04.16.

Sziasztok!

Az Alpokalja - vagy másképpen a Nyugat-magyarországi -peremvidék lesz a következő hazai tájunk,amivel foglalkozunk!
Nézzétek meg a kisfilmet!

Alpokalja

Töltsétek ki a munkafüzet 58/1. és 59/2,3,5. feladatát !!
Az 59/4,6,7.feladat szorgalmi!!

Küldjétek el a munkafüzet fotóját emailon!! Amennyiben nem adok meg határidőt,mindig a következő óráig kell megcsinálni!!

Köszönöm!

Matematika 04.16.

Sziasztok!

Eltelt a szünet, remélem pihentetek, és újjult erővel vágtok neki a következő heteknek, ami online tanulás lesz !😉😉😉

A szünetben mindenkinek elküldtem, hogy március 23-április 3-ig hány pontot gyűjtött és az milyen jegyet ér! Sajnos nem sok jó eredményt tudtam küldeni. Most megpróbálok segíteni hogy lesz a következő jegy jobb, hogy lesz több pontotok!

1. Ahol munkafüzet vagy tankönyvi feladatokat kell megoldani a megoldásról képet kell küldeni! Lehetőleg még az nap vagy másnap reggel!( Ha később küldöd kevesebb pontot ér!) Ha nem küldesz semmit 0 pont!
2. A napi játékot is játszd le! Amikor oda írom, hogy többször próbálkozhatsz tedd meg, mert egyre több pontot tudsz szerezni és én a legjobb eredményedet fogom nézni!
3. Ha okosdoboz, vagy szabadulószobás feladat van, akkor nem kell kép, oldd meg és 150 pontot ér!
Az okosdobozos feladatokat csak az oldalon megosztva fogadom el, fényképeket nem kérek róla, magadnak lefényképezheted, de én nem gyűjtögetem!
4. A rendszeres tanulás nagyon fontos, egymásra épülnek a feladatok, ha 1-2 óra kimarad ne csodálkozz, hogy nem tudod megoldani. Minden nap mindenkitől szeretnék feladat megoldást látni!
5. Az órák úgy vannak összeállítva, hogy 40-45 perc alatt tud megoldani, ha gyorsabban végzel, nem biztos, hogy max. pontot kapsz. Ne kapkodj! nem az a cél, hogy minékl hamarabb végezzünk! Nem házi, hanem tanóra!


Jövő héttől minden héten egy nap online óra lesz. A zoom segít nekünk ebben. Lehet vele ismerkedi. Ezeken az órákon a felmerülő kérdésekre válaszolok, illetve az új tananyagot próbálom elmagyarázni.

Mai óránk címe: Olvassunk a grafikonról

Először is azok akik a szünet előtti órák anyagait nem oldották meg pótolják, akiknek hibás volt javítsák! (04.06. és 04.08). Azért fontos, mert április 6-ától  indul az új pont számítás, ezért ez a két nap is fontos pontokat jelenthet! Tessék pótolni a kimaradt feladatokat! 

Ma egy szabdulószobát terveztem nektek, a grafikonokból.

Link:Szabadulószoba

Remélem mindenki kiszabadul a hétfejű sárkány fogságából! Ha igen holnap újra találkozunk!

Jó tanulást!

Margó néni



Osztályfőnöki 04. 16

Sziasztok!

Remélem kipihentétek magatokat! Jó volt ez a kis szünet!

Tudom osztályfőnöki óra van , de a tanulásról fogok most egy kicsit írni.
Sajnos nagyon sok láthatatlan tanulója van az osztálynak, vagyis a névsorba benne vannak, de a feladatokat nem csinálják, semilyen életjelet nem adnak.  Nagyon sajnálom, hogy ennyire nem veszik ezek  a tanulók komolyan. Nem hiszem el, hogy a feladatokat nem tudják elkezdeni, megoldani, valamit csinálni.
Megint sok név  van  a fekete listán (így nevezem az inaktív, vagy keveset dolgozó tanulók listáját)!
Nem kutakodok más tantárgyaknál, elég az én két tantárgyam, most leírok pár adatot az szünet előtti eseményekről!

Kémia:
PPT az energiaforrásokból: 12 tanuló készítette el
szabaduló szoba: 8 tanuló készítette el, de nem is kértek segítséget, illetve Robi kért, meg is adtam neki, még sem fejezte be!
Tz redmentán: 15 tanuló írta meg, ezt csak azon a napon lehetet reggel 8-éjfélig, elég széles intervallum
Osztálylétszám 20
Ennek a három feladatnak az átlagát fogom beírni a naplóba, vagyis ha csak a ppt van kész az 100% , de 3-mal osztom, mert három feladat volt így csak kettes lesz! Vagy van egy 52%-os redmenta semmi más, osztom 3-mal az eredmény egyes!
A ppt és a szabadulószoba szombat (18-a) 17 óráig még pótolható. Utána már sajnos nem tudom fogadni! Remélem lesz olyan aki még pótolja!

Matematika:
6-án hétfő: fényképet csak 9 tanulótól kaptam, a játékot meg csak 3-an játszották le!
8-a szerda: kérdőívet 7-en töltötték ki, ami nem  nehéz mert nem matematika, az okosdobozba 10-en léptek be, ebből 9-nek sikerült megosztani velem az eredményt!

(Ti a Z generáció tagjai, akik telefon, okoseszköz nélkül nem tud létezni, viszont elakad, ha regisztrálni, belépni kell valahová, megosztani, feltölteni dolgokat! Csak a saját kis dolgaitokkal tudtok létezni az újat nem tudjátok megoldani feldolgozni.)

A többi tantárgyat most nem elemzem!

Minden nap órarend szerint kell tanulni! 
Mivel otthon tanulás van, ez azt jelenti, hogy a 40-45 percet tantárgyakként rá kell fodítani!
A kapkodás, nem csinálok semmit , elfelejtettem elküldeni ez most sajnos nem jó taktika!
Jegyzetelj, már az előző órán is írtam!

Ennyit a tanulásról!


Más téma!
Össze kell írnunk, hogy kik tanítottak benneteket az elmúlt években! Ehez készítettem egy közösen szerkeszthető dokumentumot! Mindenki írhat bele. Valaki elkezdi, más folytatja, aki már felkerült ne írd újra fel!
Remélem sikerül összeszedni a tanárokat!

linkTanáraink

Jó tanulást! Csak két nap és hétvége!

Most kaptam ezt a csodaszép verset, szeretném veletek megosztani!

Tavasz!

Margó néni



Német emelt

Liebe Kinder!

In dieser Stunde kommt die Lektion 2.
Olvassátok el és szótározzátok ki önállóan a szöveg első részét: tk. 19.old. a Partnerarbeit-ig!
A kiírt szavak ismeretében fordítsátok le az olvasmánynak ezt a részét! Az ellenőrzést videochaten keresztül végezzük a jövő órán ( hétfőn).
Hozzá oldjátok meg: mf. 13./1. a),b),c) feladatokat!

A munkafüzeti feladatok megoldását lefotózva kérem elküldeni a szokott módon!
Határidő: április 20.

Történelem Hidegháború gyakorlása

Kedves 8. évfolyam!

a mai órára egy kis gyakorló okosdobozos feladatot hoztam nektek a Hidegháborúról, mert A KÖVETKEZŐ TÖRI ÓRÁN (április 21-én) TESZTÍRÁS LESZ e témából... Szóval gyakorlásra fel!!! Az eredményed fotóját küldd el az e-mail címemre! Köszönöm!


HATÁRIDŐ: 2020. ÁPRILIS 17., REGGEL 8 ÓRA !!!

Jó munkát!
Üdv: Kriszta néni

Rajz 04.16.

A mai rajz óra témája: Fotózás, filmkészítés

Szeretném felhívni a figyelmeteket, hogy küldtem egy emailt mindenkinek arra az emailcímére, ami az informatika órán használt Google Classroomban található. Kérlek, hogy olvasd el! Ha nem találod vagy más emailcímet használsz, akkor írj nekem erre a címre: ltanita@kossuthtfoldvar.onmicrosoft.com
Akkor is keress, ha elakadtál az emailben szereplő feladat végrehajtása során. (A levél a Teams alkalmazásba való belépéshez tartalmaz fontos információkat!)
Akik már beléptek a Teamsbe nekik csak használni kell! Az alábbi rajzos feladatot ott is megtalálod, ezért javaslom, hogy azon keresztül csináld meg.
Ha ezt mind elvégzed, akkor az tavaszi szünet előtti informatika óra feladatát is teljesíted! Kérlek, hogy ne halogasd!

Az előző rajz órai fotókat köszönöm aki megküldte!

Mai feladat

Lépj be az Okosdoboz oldalra és a Személyes oldalnál (1.menüpont) az Új megosztásnál add meg az emailcímemet: anita.toth.lakatosne@gmail.com (így nem kell elküldened az eredményt). Ezt a megosztást csak egyszer kell megtenni, innentől fogva működik.

Az alábbi feladatokat oldd meg a fotózás és a filmkészítés/animáció témaköréből:



Várlak Benneteket a Teams-ben!

Anita néni

Angol Emelt 04.16.

Sziasztok!

Remélem a szünet Mindenkinek jól telt és ki tudtátok pihenni magatokat!

A mai téma: Project értékelése

Még a tavaszi szünet előtt készítettetek projekteket és fel is töltöttétek a https://en.linoit.com/ oldalon a 8.a táblára.
 Feltöltöttem azokat a munkákat is, amiket valamilyen okból nem tudtatok feltölteni, de elküldték e-mail-en nekem.
Néhány tanulónak még hiányzik beadandója, ezt piros színnel jelöltem.

A mai feladatként a következőket kérném Tőletek:

1. Lépjetek be https://en.linoit.com/ oldalon a 8.a táblára és nézzétek meg a többiek munkáját.

2. Miután megnéztétek a beadandókat, értékeljétek azokat a következő módon:
- Maximálisan 5 pontot adhat mindenki egy-egy munkára.
- Tartalom: 2 pont ( Elmondott-e mindent az adott témáról? Logikusan építette fel a beszámolót?), Nyelvhelyesség: 2 pont ( Érthető módon fogalmazott?, A helyesírási és egyéb nyelvtani hibák zavarják-e a megértést?, Az egész szöveghez képest sok vagy kevés hibával dolgozott?),
Kivitelezés: 1 pont (  Megfelel-e a témának? Mennyire esztétikus? A kivitelezésnél ne az animációkat nézzétek, hanem azokat a dolgokat, pl. fényképek beillesztése, amiket egy egyszerű word dokumentumban is meg lehet valósítani.)
3. A pontokat írjátok fel kommentben mindenki beszámolójához! ( A ceruza ikonhoz odaviszed az egérkurzort, megjelenik az EDIT felirat, ráklikkelsz, és már írhatod is a kommentbe az általad adott pontot.) Csak pontokat írjatok egyelőre, egyéb, nem idevaló kommentet egyáltalán ne!
4. A pontozás határideje: 2020.04.16. 19:00

Ha esetleg valaki nem tud belépni, vagy egyéb problémája van, akkor a mai nap folyamán írjon nekem messenger-en. Igyekszem minél hamarabb válaszolni, és segíteni a probléma megoldásában.

Mindenkinek jó munkát kívánok!

Köszönöm előre is az együttműködést!

Enikő néni

Angol N

Good morning!
Mai feladat:
  • TK 11/2  Egészítsd ki! ( Help: TK 10 szöv.) 
  • TK 11/3, 4a,   b: számozd meg! (story-ból)
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
 Erre a linkre tölthetitek a fájlokat. 

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

Remélem, jól telt a szünet. Goodbye!

Tóthné VK

Normál német

Kedves Gyerekek!

Remélem jól telt a szünet!

A digitális oktatás eddigi tapasztalatai alapján sajnálatos módon azt vettem észre, hogy többen hiányosan, a határidőt túllépve vagy egyáltalán nem küldik el a feladatokat. Ez nagy baj, mert az osztályzatok nagyrészt a beküldött feladatok alapján születnek.

A kérésem a következő: rendszeresen kövessétek a blogot! A tantárgy feladatait ÓRAREND SZERINT az adott napon találjátok meg. Pl. ha hétfőn van német az órarendben, aznap kapjátok a feladatot. (A visszakeresgélés nehézkes.) Határidő mindig a következő tanóra napja. Dolgozzatok folyamatosan, ne halmozzátok a feladatokat! Tapasztaltátok, hogy nem adok sokat, de azt a keveset  kérem pontosan elküldeni.

Akik eddig is szépen dolgoztak, azokat nagyon megdicsérem!

Új feladatotok:

Emlékeztek az országnevekre? Általában névelő nélkül állnak, de néhánynak van névelője. Ismételjétek át a füzetből!

Mf. 52/9.

Wohin? - hová? nach, in die, in den

Wo?  - hol? in, in der in dem in den+n

BALLAGÁS

Kedveskéim! Elérkezett ez a nap is.  Van aki már nagyon várta és van olyan is aki annyira még nem. Az életeteknek egy nagyon fontos rés...