2020. április 6., hétfő

Katolikus hittan


Élet(t)rend 8. osztály (145-151.oldal)
„Őbenne nyertük el a megváltást vére árán” (Ef 1.7)

Oktatási cél : A húsvéti misztérium (Jézus halála és feltámadása az evangéliumok alapján)
Nevelési cél:  Segítjük a tanulót abban, hogy bátran forduljon, és nyíljon meg az életében jelenlévő Jézus Krisztus felé, és tudatosan kövesse őt.
Képzési cél: Jézus az Atya akaratát teljesítve, véghezvitte Isten üdvözítő tervét. Mi engedelmességünkkel, Jézus-követésünkkel lehetünk annak részesévé.
Online oktatáshoz szükséges eszközökön kívül szükséges taneszközök:
Élet(t)rend 8.osztályos tankönyv, íróeszköz

A tanitási óra csendes menete (A mai tanítási órához csendre van/volna szükséged)
1.      RÁHANGOLÓ feladat
A Dalkeresővel keresd meg a Jövök a kereszthez című éneket és hallgasd végig!
2. Olvasd el és elmélkedd át Pauel Claudel ISTEN c. imáját tankönyved 145.oldaláról!

3. A kezek keresztútja
Tankönyved 146-151.oldalán lévő képeket nézzük át!

Miközben hallgatod
Sillye Jenő;Kovács Gábor : Szonettkoszorú /Keresztút/ Burger Péter és barátai előadásában, ahol Miletics Janka Katalin    A kezek keresztútja alkotásait láthatod,
4. Otthoni feladat Nagypéntekre
-Hogyha meg tudod oldani, Nagypénteken délután 3 órakor mondd el ezt az imádságot!
„Tekints le, kérünk, Istenünk, családodra, amelyért a mi Urunk, Jézus Krisztus vonakodás nélkül a bűnösök kezére adta magát, és vállalta a keresztre feszítés kínjait. Kérve kérünk, Urunk, Jézus Krisztus, legyen erőnk keserves kínszenvedésed; az védjen, őrizzen és oltalmazzon meg minket. Szent sebeid legyenek az étel és az ital, amely táplál és gyönyörködtet. Hulló szent véred legyen minden vétkünk tisztogatója és elégtétele.
Halálod legyen örök dicsőségünk. Ámen.                 (Adoremus, 2020.április ,95.oldal)

Ehhez a témához kapcsolható öntevékeny feladatok
1.Koppints a rejtett szavakra !
2.Origami kereszt hajtogatása


            Dicsértessék a Jézus Krisztus!


Angol Emelt 04.06.

Sziasztok!

A mai téma 1: Reading

1. Olvassátok el  a következő cikket és válaszoljatok a kérdésre s füzetetekben!

https://www.nytimes.com/reuters/2020/03/23/world/europe/23reuters-health-coronavirus-hungary-kindness.html?searchResultPosition=6

1) What have Hungarian people done to help each other since the coronavirus started?


A mai téma 2: Anyaggyűjtés project- munkához

1. 1 témát válasszatok ki az alábbiak közül!
Gyűjtsetek hozzá anyagot (képeket, cikkeket, bejegyzéseket stb. ) angolul!
Készítsetek belőle PPT-t !
Osszátok meg a csoporttal!

A felületet később teszem közzé. Mindenkinek küldök meghívót.

A témák:

a) Mit kell tenni  a koronavírus fertőzés megelőzése érdekében?
b) Milyen változások történtek a világban a koronavírus terjedése következtében?
c) Milyen segítséget kapnak az emberek?
d) Segítő kezdeményezések Magyarországon, a világban
e) Te mit teszel, hogyan változott meg az életed az elmúlt hetekben?

A PPT elkészítésének és feltöltésének határideje: 2020.04.07. 16:00

Köszönöm szépen!

Jó munkát!

Enikő néni

Német emelt

Meine liebe Kinder!
Für heute macht ihr ein Leseverstehen. Ma szövegértés következik.
Lest den Text gut durch und aufmerksam! olvassátok el figyelmesen a szöveget!
Mf. 8./6.
Antwortet auf die Fragen mit ganzem Satz!

Unterstreicht bitte die Teile des Textes, die auf die Frage passen! 
(Húzzátok alá az adott kérdésre válaszoló részt a szövegben! Jelöljétek a kérdés sorszámával az aláhúzott részeket!)

A megoldásokat kérem a szokott módon elküldeni!
egazsonevarga@gmail.com

Határidő: április 7. 9 óra

irodalom 04. 06.

Sziasztok!
Olvassátok el Illyés Gyula: Egy mondat a zsarnokságról című versét és a vers után leírt elemzést (Tk.: 130- 135.old.) , majd válaszoljatok a tankönyv 134. oldalán lévő Kérdések és feladatok 1. kérdésére. A teljes mondatos válasz 2 pontot ér.
Tudjátok, a pontokat szerdáig gyűjtjük!!! 
Még lehet küldeni szorgalmikat 😊
Szép napot kívánok!!!
Mónika néni

Angol N

Good morning!
Mai feladat:

  • 1B szavai 1.r. más.+T (fun-ig) 
  • TK 10 olv.
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
 Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

Goodbye!


Tóthné VK

04.06. Biológia Feltételes reflexek (tanult reflexek)


Sziasztok Gyerekek!

Elkezdődött a 4. távoktatási hét, és már csak 3 nap a tavaszi szünetig!!!

A mai óra anyaga: A tanult reflexek ( tk. 110-111.o.)
Az anyag megértését segítő videók :
-mozaweb
https://www.youtube.com/watch?v=BEnjG_kUp6A&list=PL0hWfPdqf_3ZZNUQCL6y0a3gu9z5SmaER&index=14

https://www.youtube.com/watch?v=asmXyJaXBC8  
( pavlovi kísérlet) 
- a feltételes reflex kialakulása tk. 111.o. 1. kép!

Fontos! A feltételes reflex – ami akkor alakul ki, ha egy semleges inger egy vegetatív reflexet kiváltó ingerrel többször együtt jelentkezik.


Pavlov kísérlete a kutyával

Pavlov műtétileg behelyezett csövön át kivezette a kísérleti kutyák nyálát a szájukból, így az nem a gyomorba jutott, hanem egy mérőedénybe. Amikor táplálék kerül az élőlény szájába, automatikusan megindul a nyálképződés, hogy biztosítsa az étel útját a nyelőcső felé.
Pavlov észrevette azt, hogy a kutyák elkezdenek nyáladzani a táplálék látványára, vagy az ételtől teljesen független ingerre, mondjuk csengetésre is. Akkor jött rá arra, hogy az egyszerre jelentkező ingerek összekapcsolódnak és a kutyák ugyanúgy reagálnak akkor is, ha csak egyik vagy másik van jelen.
Magyarán, mikor a kutya sokat tapasztalta, hogy a csengetés után mindig táplálék jön, akkor csupán a csengetés hangjára beindult a nyálképződés.


A nyálelválasztás mint feltétlen reflex

Inger: táplálék kerül a szájba. Erre válasz: nyálelválasztás beindulása. Ez feltétlen, vegetatív reflex. Velünk született, normális esetben mindenkinél végbe megy.
A reflex lefolyása: 
inger – nyelv receptorai – érzőrostok – agytörzs (központ) – mozgatóidegrostok – nyálmirigyek (izomösszehúzódás, válasz)

A nyálelválasztás mint feltételes reflex

A táplálékhoz látási és szaglási ingerek is rendszeresen társulnak. (Amikor eszünk, látjuk, szagoljuk az ételt.) Egy idő múlva már az étel látványa, szaga is kiváltja a nyálelválasztást anélkül, hogy az étel a szánkba kerülne.
inger (az étel látványa) – szem receptorai – érzőrostok – agykérgi érző központ (látás érzet)
inger (táplálék a szájba) – nyelv receptorai – érzőrostok – agytörzs (központ) – mozgatóidegrostok – nyálmirigyek (izomösszehúzódás, válasz)
Ha a két különböző inger többször együtt jelentkezik, akkor az eredetileg semleges inger (látvány) hatására is kialakul a válasz.

Erkölcstan 04.06

Sziasztok!
A tavaszi szünetre adok csak házi feladatot!

Nézz meg egy Húsvéttal kapcsolatos filmet!
Írd meg nekem a címét , és azt, hogy tetszet vagy nem!

Jó filmezést!
Jó pihenést!
Margó néni

Kémia 04.06.

Sziasztok!

A hiányosságokkal kezdem!

1. Nem mindenkitől kaptam meg a ppt az energiaforrásokból!
2. A szabdulószobát sem mindneki csinálta meg!
Szerda estig várok utánna lezárom ezt a részt!

Azért is zárom le mert szerdán TZ lesz! Szünet után új rész kezdődik!

Mai óránk címe! Összefoglalás!

Két redmentás feladattal szeretném ha összefoglalnál. Mind a kettőt annyiszor töltheted ki ahányszor csak szeretnéd cél a 90% feletti eredmény!
Közben jegyzetelhesz is! A TZ is hasonló lesz majd!

Csak ma oldhatod meg a feladatokat! Éjfélig van időd utánna lezár! Hisz ma van kémia óránk!
A témazáróra ezzel a két gyakorlólappal fel lehet készülni ha oda figyelsz a megoldásokra! Könyvet, füzetet használhatsz!


Link1:Összefoglalás1
Link2:öszefoglalás2

Jó tanulást!
Margó néni


Matematika 04.06.

Sziasztok!

 Aki még nem küldte el a múlt heti feladatokat ma 19 óráig teheti meg, utánna már nem tudom figyelembe venni a pontoknál!
 Nagyon sokan a fotóalbumba küldik a fényképeket, de van még egy pár tanuló aki nem  azoknak készítetttem egy bemutatót, hogy lehet elérni a fotóalbumot! Nézd meg próbáld ki, ha nincs a neved a fotóalbumba akkor add meg a helyed email címedet! Szeretném ha nem ömlesztve egyszerre több napi házit küldenél, mert akkor nem tudom úgy javítani! A rendszeres tanulást úgy tudom ellenőrizni, hogy minden nap küldöd a leckét!


link:fotóalbum

Akkor most már térjünk rá a matematikára! Eltelt két hét kezdődik egy újabb idősáv !

 Óra címe: Gyakorlás

Készítettem egy bemutatót, nézd meg mert enélkül nem tudod megcsinálni a házit!

link:nemlineáris függvények

A munkafüzetben kell dolgoznod ma. Mf 108/1,2
109/3,4a

Remélem sikerül és már mindenki a fotóalbumba küldi. (Ha nem sikerül akkor az emailemre is jó)


Játék: játék    5*próbálkozhatsz! A legjobbat fogom nézni!


Jó tanulást!
Margó néni

04.06. Református hittan

Sziasztok! Még egy kis Húsvét:

http://refpedi.hu/hatteranyagok/digitalis%20hittan/4het/8.o.%20J%C3%A9zus%20Krisztus%20felt%C3%A1mad%C3%A1sa.-%201.%C3%B3ra.20200331SzA.pptx

Jó pihenést a tavaszi szünetben, áldott Feltámadás ünnepet, vigyázzatok magatokra, imádkozzatok tovább!

Normál német

Hallo!

Nagyon sok a hiányosság! Kérem pótoljátok!

Mai feladat:

Mf. 51/8

Tanultuk az elöljárószókat a városok előtt. Találjátok ki az információk alapján melyik

városba megyünk?   Wohin?-Hová? - NACH a város elé

melyik városban vagyunk?   WO? -Hol?  - IN a város elé

BALLAGÁS

Kedveskéim! Elérkezett ez a nap is.  Van aki már nagyon várta és van olyan is aki annyira még nem. Az életeteknek egy nagyon fontos rés...