Sziasztok!
A mai téma: Present Perfect : been and gone
1. Nézzétek meg a következő videót!
https://www.youtube.com/watch?v=4kOBvS-asdE
2. Írjatok rövid vázlatot a füzetbe a videó alapján!
( Másoljátok a videóban szereplő kifejezéseket, mondatokat, rajzokat a VONALAS FÜZETbe!)
3. Fordítsátok le a mondatokat!
4. Másoljátok le a következő két állítást a füzetbe!
A videó alapján írjátok a megfelelő szót a vonalra ( gone, been)!
a) You use _______ when people go somewhere and return.
b) You use _______ when people go somewhere and don't return.
4. Project 4! LILA! MF. 70.old/ 2.2 szabályt másoljátok ki a VONALAS FÜZETbe!
- Fényképezzétek le a füzetet!
5. Project 4 ! LILA! MF 15.old/ 7.
- Kössétek a mondatokat a megfelelő képhez!
- Fényképezzétek le a munkafüzetet!
6. A következő linken szereplő feladatokat oldjátok meg!
https://www.english-at-home.com/lessons/grammar-exercise-been-gone/
A helyes megoldásokat a füzetbe másoljátok le!
-Fényképezzétek le a füzetet!
7. A képeket küldjétek el az e-mail címemre 2020.04.30. 14:00-ig.
Köszönöm szépen!
Jó munkát!
Enikő néni
2020. április 29., szerda
irodalom 04. 29.
Sziasztok!
A feladat azonos a hétfőivel!
Ezen a héten folytatjuk a drámákkal való ismerkedést.
Nézzétek meg az alábbi videót Shakespeare: Hamlet c. drámájáról:
Olvassátok el a tankönyvet a 208. oldaltól a 212.oldalig
A tankönyv segítségével válaszolj az alábbi kérdésekre:
1. Miért jelenik meg a szellem Hamletnek?
2. Hogyan győződik meg Hamlet arról, hogy a szellem igazat mondott?
3. Mik a drámai műnem "feltételei"?
4. Mi a tragédia lényege?
5. Mi igaz a drámai jellemre?
6. Mi jellemzi a drámai nyelvezetet?
7. Mit jelent a rendezői utasítás?
8. Hogy hívták Shakespeare híres színházát?
Minden válaszra 2 pont jár!
Írjatok a videóhoz 4 kérdést! (Olyat, amire kifejtős választ kell adni)
Minden kérdés 2 pontot ér.
A válaszokat / kérdéseket hétfőig május 4-ig várom! Akinek még van a
Rómeó és Júliából be nem küldött feladata, kérem, minél hamarabb küldje el!!!
Szép napot kívánok!
Mónika néni
Földrajz 04.29.
Sziasztok!
Pótoljátok az eddigi feladatokat ebben a témakörben! Az Alpokalja és Dunántúli-dombvidék házi feladatait küldjétek,aki elmaradt ezzel, valamint a Google-tesztet is!
( A google-űrlap válasz-visszajelzésén állítanom kell,ne zavarjon a pontozása! Én látom a válaszaidat! )
Ma nem veszünk új anyagot, a Learning.Apps feladatait csináljátok meg! A keresztrejtvény megfejtését külön kérem! Használjatok atlaszt!!
Dunántúli tájak-gyakorlás
Köszönöm!
Jó munkát!
Tanár néni
Pótoljátok az eddigi feladatokat ebben a témakörben! Az Alpokalja és Dunántúli-dombvidék házi feladatait küldjétek,aki elmaradt ezzel, valamint a Google-tesztet is!
( A google-űrlap válasz-visszajelzésén állítanom kell,ne zavarjon a pontozása! Én látom a válaszaidat! )
Ma nem veszünk új anyagot, a Learning.Apps feladatait csináljátok meg! A keresztrejtvény megfejtését külön kérem! Használjatok atlaszt!!
Dunántúli tájak-gyakorlás
Köszönöm!
Jó munkát!
Tanár néni
Német emelt
Liebe Kinder!
Gyakoroljátok a 2. lecke szövegének olvasását, fordítását! A szavakat tanuljátok meg!
Ma is a tulajdonságokkal foglalkozunk. Oldjátok meg az alábbi feladatokat!
Mf. 14./2.c) - Teljes mondatokat kérek a füzetben: pl. Sie ist ...... Meter groß. Sie ist schlank/vollschlank......
Mf. 15./4.
A kész munkákat a szokott módon kérem bemutatni!
Határidő: április 30.
Gyakoroljátok a 2. lecke szövegének olvasását, fordítását! A szavakat tanuljátok meg!
Ma is a tulajdonságokkal foglalkozunk. Oldjátok meg az alábbi feladatokat!
Mf. 14./2.c) - Teljes mondatokat kérek a füzetben: pl. Sie ist ...... Meter groß. Sie ist schlank/vollschlank......
Mf. 15./4.
A kész munkákat a szokott módon kérem bemutatni!
Határidő: április 30.
Matematika 04.29.
Sziasztok!
Ma még mindig gyakorolunk!
Kedveskéim! Nagy a baj! Tegnap este elkezdtem volna összeadogatni a pontokat és sajnos rájöttem, hogy nem úgy dolgozott az osztály 70%-a ahogy kellett volna.
Nagyon-nagyon rossz jegyek születnének. Úgy gondoltam adok még egy utolsó esélyt a javításra!
Most leírom mit lehet bepótolni, ma 16 óráig még lehet. Te döntöd el hogy akarsz javítani vagy nem!
A blogon a keresőbe be írod az órát és a dátumot kiadja az aznapi feladatot!
április 6 óra témája nemlineáris fg , a játék is sincs lezárva pótolható
április 8 okosdobozban 3 feladat, ezen a napon írtam és mondtam el. hogy kell az okosdobozba belépni és velem megosztani az eredményeket! (150 pontot ér 50 a belépés, megosztás, 100 pedig a helyes megoldás) Többen megtették tehát megoldható!)
április 16 szabadulószoba volt ez már sajnos bezárt
április 17 az óra pótolható még, a játék sajnos már nem
április 20 az óra pótolható kördiagram a játék már nem
április 22 az óra pótolható a játék már nem
április 23 ez a nap nem pótolható a szabadulószoba bezárt
április 24 az óra és a játék is pótolható okosdoboz
Az órákat ha pótolsz30-30 pontot érnek még, az okosdoboz összesen 250 pont!
Rajtad áll, akarsz-e jobb jegyet!
Ma 16 óra után megnézem ki mit küldött és zárom a pontokat írom a jegyeket!
Természetesen, azok akik rendszeresen dolgoztak azoknak nem kell újra megoldani a feladatokat!
Arra a kérdésre, hogy nekem mit kell pótolnom, mi hiányzik nem válaszolok! Ott a füzeted benne az óra címe és a dátum! Megtudod nézni!
Az óra pótlásánál dátumot kérek!
Óra címe: Gyakorlás
Két redmentás feladatot kell megoldanod!
Készítsd elő a füzetet, ceruzát, számológépet!
Ügyesek legyetek! Aki beregisztrál vagy már megtette az visszakapja a javított munkáját!
link1:redmenta1
link2:redmenta2
Jó tanulást!
Margó néni
Ma még mindig gyakorolunk!
Kedveskéim! Nagy a baj! Tegnap este elkezdtem volna összeadogatni a pontokat és sajnos rájöttem, hogy nem úgy dolgozott az osztály 70%-a ahogy kellett volna.
Nagyon-nagyon rossz jegyek születnének. Úgy gondoltam adok még egy utolsó esélyt a javításra!
Most leírom mit lehet bepótolni, ma 16 óráig még lehet. Te döntöd el hogy akarsz javítani vagy nem!
A blogon a keresőbe be írod az órát és a dátumot kiadja az aznapi feladatot!
április 6 óra témája nemlineáris fg , a játék is sincs lezárva pótolható
április 8 okosdobozban 3 feladat, ezen a napon írtam és mondtam el. hogy kell az okosdobozba belépni és velem megosztani az eredményeket! (150 pontot ér 50 a belépés, megosztás, 100 pedig a helyes megoldás) Többen megtették tehát megoldható!)
április 16 szabadulószoba volt ez már sajnos bezárt
április 17 az óra pótolható még, a játék sajnos már nem
április 20 az óra pótolható kördiagram a játék már nem
április 22 az óra pótolható a játék már nem
április 23 ez a nap nem pótolható a szabadulószoba bezárt
április 24 az óra és a játék is pótolható okosdoboz
Az órákat ha pótolsz30-30 pontot érnek még, az okosdoboz összesen 250 pont!
Rajtad áll, akarsz-e jobb jegyet!
Ma 16 óra után megnézem ki mit küldött és zárom a pontokat írom a jegyeket!
Természetesen, azok akik rendszeresen dolgoztak azoknak nem kell újra megoldani a feladatokat!
Arra a kérdésre, hogy nekem mit kell pótolnom, mi hiányzik nem válaszolok! Ott a füzeted benne az óra címe és a dátum! Megtudod nézni!
Az óra pótlásánál dátumot kérek!
Óra címe: Gyakorlás
Két redmentás feladatot kell megoldanod!
Készítsd elő a füzetet, ceruzát, számológépet!
Ügyesek legyetek! Aki beregisztrál vagy már megtette az visszakapja a javított munkáját!
link1:redmenta1
link2:redmenta2
Jó tanulást!
Margó néni
Történelem Európai Unió 2.
Kedves 8. évfolyam!
Mivel a múlt órai anyag (Európai Unió) nagyon fontos, ezért mára gyakorló feladatsort hoztam belőle! Fotót most nem kérek, de a te érdeked a gyakorlás, mert hamarosan ebből is írunk majd egy kis tesztet!!!
Jó munkát!
Kriszta néni
04.29. Biológia (nyelv, orr, bőr)
Sziasztok Gyerekek!
A mai óra anyaga: A nyelv, az orr és a bőr, mint érzékszervek
Tk. :126.-128.o. + Mf. 50.o. /1.,2.,3.
A következő órán REDMENTÁn dolgozatot írtok a Tk120-128.o.-nak anyagából.
Nyelv és az ízérzékelés:
A mai óra anyaga: A nyelv, az orr és a bőr, mint érzékszervek
Tk. :126.-128.o. + Mf. 50.o. /1.,2.,3.
A következő órán REDMENTÁn dolgozatot írtok a Tk120-128.o.-nak anyagából.
Nyelv és az ízérzékelés:
- A nyelv bolyhos felszínén ízlelőszemölcsök találhatóak. Az
ízlelőszemölcsöket ízlelőbimbók alkotják, az ízlelőbimbóban pedig a
receptorsejtek vannak.( tk. 126.o./2.kép )
Inger: kémiai, a táplálék oldott ízanyagai - Hatféle ízt érzékelünk. A négy alapíz (édes, sós, savanyú, keserű) mellett az umami és víz tk. 126.o./1.kép
- Az orrüreg belső felszínén található a szaglóhám, a szaglóhámon találhatóak a receptorsejtek. Az alig néhány négyzet centiméternyi szaglóhám felületét többszörösére növelik a szaglósejtek nyúlványai, vagyis a nyúlványok a felületi megnövelésért vannak ( tk.:127./1.kép)
- A szaglás az ízérzetet egészíti ki.Illóanyagok oldódnak bele a szaglóhámot fedő nyálkahártyába.
- szaglószervünk gyorsan alkalmazkodik, ezért a tanterem áporodott levegőjét a kívülről belépő érzi meg, a bent lévő hozzászokott
- A szaglás titkai rövid videó https://www.youtube.com/watch?v=o-Fj8sH5XVQ
- felszín alatt találhatóak a receptorvégződések ( tk.:127./3.kép)
a)tapintóreceptor: gyenge ingerek felvételére alkalmas
b)nyomásreceptor: legmélyebb receptor a bőrben, erős inger kell az ingerületvezetéshez
c)fájdalomreceptor: bőr felszínéhez legközelebb, hámba is behatol
d)hőérzékelő receptor: hideg és meleg receptorok
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
BALLAGÁS
Kedveskéim! Elérkezett ez a nap is. Van aki már nagyon várta és van olyan is aki annyira még nem. Az életeteknek egy nagyon fontos rés...
-
Sziasztok! Próbáljátok tartani a kiadott feladatok határidejét!A Google tesztet többen nem küldtétek vissza! A héten küldjétek! A követk...
-
Sziasztok! A fotó Új témakörünk a fotózás, ami mindennapjaink elengedhetetlen technikájává vált. Olvassátok el az alábbi honlapon tal...
-
Sziasztok!💙💚💜💛💝 Utolsó óra utolsó nap, nem fog a kréta nem fog az agy:... V A K Á C I Ó ...