2020. május 19., kedd

Angol Emelt 05.19.

Sziasztok!

A mai téma: Exercises

A következő linkekeken gyakorló feladatokat találtok.
1) https://wordwall.net/hu/resource/1596514/angol/present-perfect-or-past-simple
2) https://wordwall.net/hu/resource/2082448/present-perfect-past-simple-expressions
3)https://wordwall.net/hu/resource/1276432/angol/present-perfect-vs-past-simple
4)https://wordwall.net/hu/resource/648351/angol/present-perfect-vs-past-simple
5)https://wordwall.net/hu/resource/872514/present-perfect/past-simple-vs-present-perfect
Oldjátok meg őket!
Készítsetek képernyőfotót mindegyik feladatnál a legjobb eredményetekről!
A fényképeket küldjétek el az e-mail címemre 2020. 05.20. 12:00-ig
Köszönöm szépen!

Jó gyakorlást!

Enikő néni

Földrajz 05.19.

Kedves 8.b osztály!

Hamarosan vége a tanévnek és a mi közös munkánknak is.Szeretnék Rátok jó szívvel emlékezni,arra,hogy jó volt Veletek dolgozni.Ne adjátok fel idő előtt,még egy kis kitartást kérek!


 Sokan nem küldtétek a leckét (legutóbb nemzeti parkok-munkafüzet),így ma nem adok új feladatot.Próbáljátok pótolni,jegyet kell adnom ismét az elmúlt időszak munkájára.
A következő órán egy Redmentas feladatsort küldök Magyarország zárásaként,utána már csak pár óránk lesz,rövid ismeretanyag Közép-Európa néhány országáról.

Hajrá!

Tanár néni

Társastánc 34.hét

Kedves Szülők és Gyerekek!

Az e heti feladat, hogy gyakoroljátok a tanévben tanult táncokat.
Elkészült a finálé oktató videó, melyet csatolok és szeretném, ha megtanulnátok.
Mivel értékelnem kell a tanévet, ezért ismét számon szeretném kérni ezt a finálé táncot, valamilyen formában, amit a gyermek is enged. (videó, fénykép, rajz formájában)
Szeretnék sok szép jegyet osztani évvégén😀
Határidő: május 31.
Videó: https://youtu.be/_pJjzzk-UqI
Zene: https://youtu.be/Xg5D73E7Zqw

Jó munkát,
Jana bácsi

Biológia 05.19. A férfi

Sziasztok!
A mai órától kezdve egy kicsit kényes témával foglalkozunk, a férfivel, a nővel és a szexualitással. Ezek nagy részét már 6. osztályban megismerhettétek. Mindkét nemnek tisztában kell lennie a saját és a másik nem működésével is.
Olvassátok el a Tk. 138-140.o. lévő anyagot , készítsetek jegyzetet! A következő órai anyag lesz a hozzá tartozó munkafüzeti feladatok megoldása. 

Hímivarszervek
 1. Here
 Tájanatómia: alakja, helye
 Hőmérséklet: nadrág, fürdő, paplan
 Szerkezet és működés: csatornás szerkezetű
 A csatornák fala hímivarsejteket termel.
 ”A herecsatornákban naponta kb. 300 millió hímivarsejt érik meg.” 
 A csatornák közötti térben tesztoszteron termelő sejtek vannak
 Mellékhere: érlelés és raktározás; avagy lebomlás
 ”Ha a mellékherékben tárolt hímivarsejtek nem ürünek ki, akkor egy idő után fokozatosan elpusztulnak és lebomlanak.”


  Hímivarsejt( spermium)
 Mérete és alakja
 Hossza 50 mikrométer
 Alakja: ”vékony, fonál alakú képződmények”
 Élettartama: 3 nap
 Szerkezete és működése
Hímivarsejt
része
fej
nyak
farok
működése
megtermékenyítés
mozgás irányítása
energiatermelés, mozgatás
 hím nemi hormont – tesztoszteront – is termel
 Mozgása
 szemben úszik az árral
 a megtett táv 15 cm; ez annyi mint egy embernek 5 km
 Tápláléka külső – az ondóhólyagból származó gyümölcscukor







 2. Ondóvezeték: izmos falú, magömlés
 3. Nagy mirigyek
 Ondóhólyag (1): gyümölcscukor – táplálék
 Dülmirigy( prosztata) (3): lúgos (ondó 2/3-a), serkentő, kocsonyaképző
Prosztatamegnagyobbodásról videó ITT
 Ondó
 Összetétele (3): hímivarsejt + ondóhólyag váladéka + dülmirigy váladéka
 Térfogata: 3 cm3 egy kilövellés során.
 4. Hímvessző
 Húgycső: a férfiban kettős feladata van
 Barlangos testek
 A hímvessző fő tömegét adják
 Gerincvelői paraszimpatikus reflex vezérli
 Hatásmechanizmus: vérbőbb verőér által elszorított visszér, vérrel telik – merevedés( erekció)
 Behatolásra kész
 Makk
 A legingerlékenyebb - merevedéskor ”nem fér a bőrébe”
 Fehérjét és faggyút termel
 Fityma
 A makk bőre – nyugalmi állapotban, fityegő - laza bőrkettőzet
 Régi magyar neve előbőr vagy orla
 Körülmetéléskor levágják
 Árkában baktérium - napi mosás, merevedéskor visszahúzódik

  A férfi nemi működés
 Hipotalamusz serdülőkorban serkentő hormont termel, ami hat az  Agyalapi mirigyre, ami serkentő hormont termel, ami hat a  Here tesztoszteron termelésére, ami hat a  Szervekre, kialakítván a másodlagos nemi jellegeket, pl. dúsabb szőr, durvább csont, erősebb izom, szögletesség, mélyebb hang, fejletlenebb mell.

  Fitymaszűkület
 Oka: A makk fehérje dús faggyút termel, mely a makk árkában meggyűlik.
 Következménye
 A fehérje baktérium tápláléka , elszaporodnak,és  a gyulladás a fitymaszűkület
 Gyógyítása: Megelőzés – napi mosás.

magyar nyelvtan 05. 19.

Sziasztok!
Írjatok egy ajánlást a Sorstalanság c. filmhez.
Segít a nyeltan tankönyv 100-101. oldala.
A feladat 1- 15 pontot érhet, és a nyelvtanhoz számít.
Jó munkát kívánok!
Mónika néni

Német emelt

Liebe Kinder!
Heute machen wir wieder Hörverstehen.
Tk. 27./4.

http://www.zielkiado.hu/letoltes/hanganyag/Kommst%20du%20mit%202%20-%20NEU/CD1/02-12.mp3

Macht dazu Notizen, und schreibt sie ins Heft!
Wer will, wann und wohin?

A mai hallott szövegeknél nemcsak az a feladat, hogy hová mennek a szereplők, hanem arra is figyeljetek, hogy mikor!
A kérdésekre egész mondattal válaszoljatok a füzetben!

A feladatot kérem a szokott módon bemutatni!

Határidő: május 20.

Történelem Kádár-rendszer

Kedves 8. évfolyam!

Itt láthatjátok az elmúlt órai munkafüzetbeli feladatok megoldókulcsát, kérem mindenki ellenőrizze le! Köszönöm! :)



Ezen a héten a Kádár-rendszerrel fogunk foglalkozni!

Az 1956-os forradalmat és szabadságharcot leverő szovjet hadsereg Kádár Jánost (eredeti neve: Csermanek János!!!) juttatta hatalomra. Ő lett az újjászervezett kommunista párt, a Magyar Szocialista Munkáspárt főtitkára és a kormány feje is. Mivel több mint 30 évig volt hatalmon, személye egy korszak jelképe is lett. Kádár János hatalmának első néhány évét véres megtorlás jellemezte. A forradalom résztvevői közül sokakat végeztek ki, és vetettek börtönbe. (= KEMÉNY DIKTATÚRA)
Az 1960-as évektől fokozatosan enyhült az elnyomás, és a többi kommunista országhoz képest egy élhetőbb rendszer alakult ki Magyarországon. (=PUHA DIKTATÚRA) Ezzel egyidejűleg a kommunista párt hatalmát nem lehetett megkérdőjelezni...
Az elkövetkezendő 2 történelem óránk anyaga a Kádár-rendszer lesz! Tulajdonképpen ezt az időszakot 3 részre oszthatjuk:
1. A megtorlás időszaka (=kemény diktatúra)
2. A Kádár-rendszer megszilárdítása (konszolidáció), az enyhülés időszaka (=puha diktatúra)
3. A Kádár-rendszer válsága

1. lépés: Olvasd el a TK. ide vonatkozó leckéit (Kádár reformjai és rendszerének válsága + Társadalom és kultúra, A mindennapi élet) TK. 162-168. oldal

2. lépés: Nézd meg a Kádár-rendszerről szóló következő videókat:



3. lépés: Oldd meg a következő munkafüzetbeli feladatokat 10 pontért: MF. 58/ 1. és 3. feladat + 59/1. és 3. feladat

4. lépés: Gyakorlásképpen oldd meg a következő learning apps-os feladatokat 20 pontért:


Fotót a 3. és 4. lépés elvégzéséről kérek! Kereken egy heted lesz a témában való elmélyülésre, illetve ezen feladatok elvégzésére! Köszönöm! :)
HATÁRIDŐ: 2020. május 26., reggel 8 óra!!!

Jó munkát!
Kriszta néni


Informatika 05.19.

Sziasztok!

Elérkeztünk az utolsó rövidke témakörünkhöz: Könyvtári ismeretek - A kézikönyvtár

"Elektronikus kézikönyvek

Ma már „kézikönyvtárakat” is használhatunk az interneten, amit bármikor és bárhonnan elérhetünk, akár mobiltelefonunk segítségével is. Ehhez azonban meg kell tanulnunk a gyors információkeresés és tájékozódás módszereit. Az elektronikus kézikönyvek előnyei a hagyományos kézikönyvekkel szemben, hogy gyorsabban kereshetünk, válogathatunk bennük, a szöveges információ mellett képet, mozgóképet, hivatkozásokat tartalmaznak, amelyekre kattintva további információhoz és a fogalmak magyarázatához juthatunk. A kapott információkat rendszerezhetjük, el is menthetjük külön fájlba a további feldolgozás érdekében."

Olvasd el az alábbi linken található információkat és csináld meg a 4 db gyakorlófeladatot!

Annyit kérek, hogy az elkészült feladatokról készíts képernyőképet és küldd el!
Határidő: 2020. május 26-ig.
(elsősorban a Teamsben várom a képernyőképeket, de ha ott nem tudod, akkor emailben: ltanita@kossuthtfoldvar.onmicrosoft.com emailcímre.)
Akik nem küldik a képernyőképet, nekik Redmenta teszt lesz belőle az utolsó héten.

Jó böngészést!

Anita néni

Normál német

Hallo!

Írjátok le németül a füzetbe! Was macht Hans? - Mit csinál Hans? A képek alapján dolgozzatok!

Tk. 95.o

Angol N

Good morning!
Mai feladat:
  • 1 Culture más.+T 
  • TK 16 Families olv.
  • TK 16/1 ide: T/F/D ( igaz/ hamis/ nincs benne)
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!  
  Erre a linkre tölthetitek a fájlokat. 

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

 Have a nice day.
Tóthné VK

BALLAGÁS

Kedveskéim! Elérkezett ez a nap is.  Van aki már nagyon várta és van olyan is aki annyira még nem. Az életeteknek egy nagyon fontos rés...