Sziasztok!
Az Alpokalja és Kisalföld nagytájaink ismeretanyagából készítettem egy tesztet!
Töltsétek ki a következő óráig! Köszönöm!
Használhatsz tankönyvet és atlaszt!!
Kisalföld-Alpokalja
2020. április 23., csütörtök
Osztályfőnöki 04.23.
Sziasztok!
Csak pár dolgot írok most!
1. Még mindig nem mindenki tanul rendszeresen!
2. Jegyek, %-ok kerülnek a krétába, néha nézzétek meg!
3. Rendszeres tanulást szeretnék, aki teheti az reggel8 és délután 4 között küldje már el a feladatokat!
(tudom van olyan tanuló aki este tanul, de róla tudok, a többieknek az iskolai idő alatt kellene megoldani a feladatokat)
4. Ne gyűjtögessétek a feladatokat!
5. Aki még nem lépet be a teamsbe tegye már meg, az online órák miatt kellene! Jó lenne ha végre mindenki bent lenne!
Babatabló. A másik osztályé már készül, mert mindenki küldött képet Anita néninek. Nálunk csak kb 6 tanuló! Nem tudom akarunk vagy nem babatablót! A teamsbe elindítok egy szavazást a matek oldalon, hogy legyen vagy ne legyen, szavazzatok!
5 tanulónak osztályfőnöki dicséretet adtam az aktivitásért!
A tablóra lehet idézeteket keresgélni, a teamsbe megosztok egy dokumentmot és arra lehet gyűjteni!
Jó keresgélést!
Margó néni
Csak pár dolgot írok most!
1. Még mindig nem mindenki tanul rendszeresen!
2. Jegyek, %-ok kerülnek a krétába, néha nézzétek meg!
3. Rendszeres tanulást szeretnék, aki teheti az reggel8 és délután 4 között küldje már el a feladatokat!
(tudom van olyan tanuló aki este tanul, de róla tudok, a többieknek az iskolai idő alatt kellene megoldani a feladatokat)
4. Ne gyűjtögessétek a feladatokat!
5. Aki még nem lépet be a teamsbe tegye már meg, az online órák miatt kellene! Jó lenne ha végre mindenki bent lenne!
Babatabló. A másik osztályé már készül, mert mindenki küldött képet Anita néninek. Nálunk csak kb 6 tanuló! Nem tudom akarunk vagy nem babatablót! A teamsbe elindítok egy szavazást a matek oldalon, hogy legyen vagy ne legyen, szavazzatok!
5 tanulónak osztályfőnöki dicséretet adtam az aktivitásért!
A tablóra lehet idézeteket keresgélni, a teamsbe megosztok egy dokumentmot és arra lehet gyűjteni!
Jó keresgélést!
Margó néni
Matematika 04.23
Sziasztok!
Nagyon ügyesen dolgoztatok a héten! (Kivéve aki nem!)
Jutalom ma csak játék lesz!
A gonosz STATISZTIKA szörny zárt be benneteket 6 kulccsal. Olyan gonosz, hogy még külön kérdéseket is tesz fel. ezért nagyon figyeljetek a tankockákra, minden apró részletet jegyezzetek meg!
link:szabadulószoba
Jó játékot, jó tanulást!
Remélem holnap mindenkivel találkozok!
Margó néni
Nagyon ügyesen dolgoztatok a héten! (Kivéve aki nem!)
Jutalom ma csak játék lesz!
A gonosz STATISZTIKA szörny zárt be benneteket 6 kulccsal. Olyan gonosz, hogy még külön kérdéseket is tesz fel. ezért nagyon figyeljetek a tankockákra, minden apró részletet jegyezzetek meg!
link:szabadulószoba
Jó játékot, jó tanulást!
Remélem holnap mindenkivel találkozok!
Margó néni
Történelem A pontgyűjtés lezárása
Kedves 8. évfolyam!
A tegnapi nap során mindenkinek elküldtem a pontgyűjtő versenyben elért eredményét. Az első három legtöbb pontot elért tanulók:
98 pont: Bartus Nóra
94 pont: Gulyás János
93 pont: Lipcsei Blanka
Sajnos, több ötös órai munka ebben az osztályban nem született... :( Hátha majd legközelebb!
Gratulálok mindenkinek, és köszönöm azoknak a tanulóknak, akiket nem kellett külön noszogatnom, mert mindent határidőre elküldtek nekem, ezzel megkönnyítve és meggyorsítva a munkámat! :)
Most pedig nézzük az eddigi feladatok megoldásait:
1. kör: II. világháborús teszt
2. kör: Űrkutatásos feladatlap:
ŰRKUTATÁS CÍMŰ FELADATLAP
MEGOLDÓKULCSA
Kik juttattak
elsőként rakétát a világűrbe? 2 p
V: A németek, 1942-ben.
2. Mikor repült
először ember az űrbe? 2 p
V: 1961.
3. Miről híres Leonov
szovjet űrhajós? 2 p
V: 1965-ben ő volt az első ember, aki a zárt térből kilépett
az űrbe.
4. Ki volt az első
ember az űrben? 2 p
V: Jurij Gagarin –szovjetunió
5. Ki volt az első
női űrhajós? 2p
V: Tyereskova –szovjetunió-
6. Ki volt az első
magyar űrhajós, illetve ki volt a tartaléka? 4
p
V: Az első magyar űrhajós Farkas Bertalan volt, és a
tartaléka pedig Magyari Béla
volt.
7. A II. vh. végén az
USA mit dobott le Japánra? 2
p
V: 2 atombombát, 1-et Hirosima városára, 1-et pedig
Nagaszaki városára.
8. Az űrversenyben
összeségében melyik ország volt a legsikeresebb?
Ezt inkább kivettem
az értékelésből, mert nem annyira egyértelmű… Voltak akik mindkét országot
beírták, talán ők jártak legközelebb az igazsághoz…
A
lényeg, hogy bár a közvélekedés szerint az USA valamikor 1963 és 1990 között
megnyerte az űrversenyt, az űrhajósok ma, és még jó ideig a vesztes
szovjet-orosz technikán ülve jutnak fel a világűrbe, és ugyanúgy szovjet-orosz
technikával jutnak vissza.
3. kör: Hidegháború (Munkafüzetbeli feladatok):
5. kör: Redmentás teszt
Ennek javítókulcsát a következő töri órán teszem nyilvánossá.
Kérlek, ellenőrizzétek le a feladataitokat, Ti is számoljátok össze a pontjaitokat, s ha esetleg bármi kérdésetek van, az e-mail címemre vagy messengerre elküldhetitek! Pénteken pedig beírom a Krétába a pontgyűjtő versenyen elért eredményeiteket, addig van lehetőségetek fellebbezni... :)
Kriszta néni
RAJZ 04.23
Sziasztok!
Akik a Teamsben dolgoznak, akkor azon keresztül oldják meg a feladatot! Köszönöm!
FILMEK
Folytatjuk a filmek világával való ismerkedést.
A film történetéről sok érdekességet olvashattok itt: https://hu.wikipedia.org/wiki/Film
A filmeket több szempont szerint csoportosíthatjuk:
A rendező szándéka és a nézői elvárás szerint kétféle filmtípust lehet megkülönböztetni:
közönségfilmet és szerzői filmet.
A közönségfilmek (tömegfilm, zsánerfilm, műfaji film) a populáris kultúra részét képezik, a tömegek számára készülnek. A készítők célja a profitszerzés, ebből kifolyólag a nézők szórakoztatására összpontosítanak. Szinte mindig besorolhatók egy-egy filmműfajba. Régi, jól bevált történeteket elevenítenek fel, a jó és a rossz örök harcát mutatják be, ahol szinte mindig a jó győzedelmeskedik, az ábrázolási módokban nem igazán kísérleteznek.
A leggyakoribb műfaji filmes irányzatok: burleszk, western, film noir, bűnügyi film, melodráma, romantikus film, vígjáték, művészfilm, akciófilm, horrorfilm, thriller, filmdráma, bábfilm, rajzfilm, animációs film stb.)
A filmeken nagyon sok szakember dolgozik közösen.
Tanulmányozd a filmes munkaköröket!
Filmes munkakörök: https://hu.wikipedia.org/wiki/Filmes_munkak%C3%B6r%C3%B6k
Gyűjts egy-egy példát az aláhúzott közönségfilmek filmes irányzatára és gondold át, hogy milyen filmes munkakörben tudnád elképzelni magad!
A válaszaidat az alábbi válasz űrlapra írd be!
Akik a Teamsben dolgoznak, akkor azon keresztül oldják meg a feladatot! Köszönöm!
FILMEK
Folytatjuk a filmek világával való ismerkedést.
A film történetéről sok érdekességet olvashattok itt: https://hu.wikipedia.org/wiki/Film
A filmeket több szempont szerint csoportosíthatjuk:
A rendező szándéka és a nézői elvárás szerint kétféle filmtípust lehet megkülönböztetni:
közönségfilmet és szerzői filmet.
A közönségfilmek (tömegfilm, zsánerfilm, műfaji film) a populáris kultúra részét képezik, a tömegek számára készülnek. A készítők célja a profitszerzés, ebből kifolyólag a nézők szórakoztatására összpontosítanak. Szinte mindig besorolhatók egy-egy filmműfajba. Régi, jól bevált történeteket elevenítenek fel, a jó és a rossz örök harcát mutatják be, ahol szinte mindig a jó győzedelmeskedik, az ábrázolási módokban nem igazán kísérleteznek.
A leggyakoribb műfaji filmes irányzatok: burleszk, western, film noir, bűnügyi film, melodráma, romantikus film, vígjáték, művészfilm, akciófilm, horrorfilm, thriller, filmdráma, bábfilm, rajzfilm, animációs film stb.)
A filmeken nagyon sok szakember dolgozik közösen.
Tanulmányozd a filmes munkaköröket!
Filmes munkakörök: https://hu.wikipedia.org/wiki/Filmes_munkak%C3%B6r%C3%B6k
Gyűjts egy-egy példát az aláhúzott közönségfilmek filmes irányzatára és gondold át, hogy milyen filmes munkakörben tudnád elképzelni magad!
A válaszaidat az alábbi válasz űrlapra írd be!
Normál német
Sziasztok!
Osztályzatot kaptok az eddigi digitális oktatásban végzett munkáitokra, szorgalmatokra, hozzáállásotokra. A jegyet megtaláljátok a KÉTÁBAN.
Ismételjük át a személyes névmásokat! Töltsétek ki a táblázatot! Alany, tárgy, majd részes esetet használjatok!
Mf. 61/23
Osztályzatot kaptok az eddigi digitális oktatásban végzett munkáitokra, szorgalmatokra, hozzáállásotokra. A jegyet megtaláljátok a KÉTÁBAN.
Ismételjük át a személyes névmásokat! Töltsétek ki a táblázatot! Alany, tárgy, majd részes esetet használjatok!
Mf. 61/23
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
BALLAGÁS
Kedveskéim! Elérkezett ez a nap is. Van aki már nagyon várta és van olyan is aki annyira még nem. Az életeteknek egy nagyon fontos rés...
-
Sziasztok! Próbáljátok tartani a kiadott feladatok határidejét!A Google tesztet többen nem küldtétek vissza! A héten küldjétek! A követk...
-
Sziasztok! A fotó Új témakörünk a fotózás, ami mindennapjaink elengedhetetlen technikájává vált. Olvassátok el az alábbi honlapon tal...
-
Sziasztok!💙💚💜💛💝 Utolsó óra utolsó nap, nem fog a kréta nem fog az agy:... V A K Á C I Ó ...