2020. április 30., csütörtök

Osztályfőnöki 04.30.

Sziasztok!

 Bocsánat, ha szakadozott, én szerencsére hallottalak benneteket! Örülök, hogy ott voltatok!
😖😖😖😖😖😖😖😖😖😖😖😖😉😉😉😉


Igértem a online órán, hogy hozok két ötletet anyáknapjára!

Kuponfüzetedbe ötletek! Persze más is lehet, ezek csak ötletek!


1 Reggelit készítek anyának
2 Mivel tehetném jobbá a napodat? - kérdésre meg kell csinálni, bármit is mond
3 Anya nyakának / kezének / talpának / arcának megmasszírozása
4 elintézem, hogy 1 óra teljes nyugalomban teljen neki
5 mosogatás, takarításban, házimunkában LELKES segítés
6 segítés anyának az ebéd elkészítésében LELKESEN
7 ma egész nap csak dicsérő szavakat mondok anyának, őszintén
8 bármit mond anya, a válaszom: igen anyukám, ahogy szeretnéd.
9 beszélgetek anyával 1 órát, csak rá figyelek
10 kettesben töltök anyával 1 órát - séta, filmnézés, stb
11 30 percre a kozmetikusa / fodrásza leszek, amit szeretne
12 beszélgetek vele élete nagy álmáról
13 készítek neki egy kv-t, teát, amit szeret és beszélgetek vele
14 Mesélek neki róla: mikor a legviccesebb, a legkedvesebb, a legmosolygósabb, a leg....

A másik ötlet a szerencsekerék!

Anya pörgesse meg és a mi lesz azt csináljátok meg!


link:anyáknapja


Ne feledjétek: Vasárnap ANYÁKNAPJA


Margó néni

Angol Emelt 04.30.

Sziasztok!

A mai téma: Exercises= Gyakorlás

1. TK Project 4 !LILA! 21.old/ 5a.
Írjatok igaz mondatokat magatokról Present Present Perfect-ben a füzetbe!
Használjátok, az EVER, NEVER, JUST, RECENTLY, ALREADY, YET szavakat is!

- Másoljátok le a RECENTLY jelentését a füzetbe!
RECENTLY = nemrég, mostanában, az utóbbi időben
Pl. Film directors have RECENTLY started to use Computer Generated Imagery instead of stunts.
-Fényképezzétek le a füzetet!

2. MF Project 4! LILA! 14.old./ 1.2.3.4.

3. MF Project 4 ! LILA! 16.old./1.

Oldjátok meg a munkafüzeti feladatokat!
Fényképezzétek le a munkafüzetet!

4. Küldjétek el a képeket az e-mail címemre 2020. 05.01. 12:00-ig!

Köszönöm szépen!

Jó munkát!

Jó pihenést a hétvégére!

Enikő néni

Német emelt

Liebe Kinder!

Először tegyétek helyes sorrendbe a dialógus mondatait!
Csak a sorrend számozása kerüljön a füzetbe!
Tk. 10./3.
Ezt követően írjátok le a füzetbe a nemzeti hovatartozást kifejező főneveket csoportosítva!

Land                 Nationalität (nemzetiség)  Wie spricht man?
Ungarn       der Ungar / die Ungarin               ungarisch
Deutschland     der Deutsche/die Deutsche       deutsch
                         ein Deutscher / eine Deutsche
 Italien              der  Italiener/die Italienerin     italienisch
.
.
.
Folytassátok tovább a füzetben!
Olvassátok el és fordítsátok le a következő szöveget! Tk. 21. old.

Írjátok ki a szavakat a szótárfüzetbe! Tanuljátok meg!
allerdings     mindenesetre
gesellig = freundlich    
in den anderen Ländern in Europa    Európa más országaiban   
tatsächlich                               tényleg
die meisten von ihnen             közülük a legtöbben
unzugänglich                          megközelíthetetlen, magának való

Az elkészült munkákat kérem a szokott módon bemutatni!

Határidő: május 4.

Földrajz 04.30.

Sziasztok!

A LearningApps oldalon kevesen,egészen pontosan 9 fő jelentkezett be.Küldöm a kódokat,talán ez a baj!

belépő kódok

osztályterem

A mai órán a Dunántúli-középhegység lesz a téma!
Legyen előttetek az atlasz,a következő videó segítségével keressétek meg a tájakat! Ne lepődjetek meg,hogy az 5.osztályosoknak címezték,nektek is tökéletes lesz.


Dunántúli-középhegység részei

Töltsétek ki a munkafüzet 62.oldal 3.feladatát! Küldjetek fotót!
Tankönyv 117.oldal,a többi résszel a következő órán foglalkozunk.

Próbáljatok a LearningApps feladataiban is dolgozni!! Köszönöm!



Osztályfőnöki 04.30.

Sziasztok! 


Ma online várlak benneteket a TEAMSbe!

Témáink:
Hova vettek fel?
Magatartás és szorgalom jegyek megbeszélése! Főleg a szorgalom!
Mindenki gondolkozzon el 10 óráig , mennyire aktiv ebben a digitális oktatásban!

Szóval: 10 órakor teamsbe online osztályfőnöki óra!  Naptárra kattintasz és csatlakozás!  Mindenki némitsa el a mikrofonját!

Nagyon-nagyon várlak benneteket!


Margó néni

Matematika 04.30.

Sziasztok!

Mivel ez egy rövid hét. Utolsó matek óra a héten!

A tegnapi figyelmeztetésemre nem robbant fel az emailem, nem jöttek az elmaradt órák fotói! Ma és holnap mindenkinek elküldöm az elmúlt 8 óra (ápr-6-ápr24 )teljesítményét napokra, órákra, feladatokra lebontva!
 Most már nem fogadok el reklamációt!
 A jegyek is bekerülnek a naplóba! A naplóba a kevésbé teljesítő tanulók figyelmeztető üzenetet is kapnak!
Én jobban akarom, hogy jó jegyek legyenek mint ti.
De az tény, hogy tegnap vagyis egy nap  az ötödikesek 2szer többen léptek be és osztották meg velem az okosdoboz feladatait mint ti a két hét alatt! Ha nekik sikerül, nektek miért nem?
Az évvégi jegybe az aktivitást is be számolom!
Természetesen a jól teljesítők ,a rendszeres feladat küldők pedig dicséretet kapnak!

Nem azzal mutatod meg, hogy milyen nagy legény vagy hogy nem küldöd el a feladatokat! Sajnos ezzel pont azt mutatod meg, hogy sajnos nem nőttél fel ehhez a tanuláshoz, ehhez a feladathoz!

Óra címe: Gyakorlás

Egy feladat lapot kell kitöltened!
Több lehetőséged van!
1. Megnyitod itt és a füzetbe dolgozol és a szokott módon küldöd nekem-
2. Felteszem a teamsbe is ott is meg lehet oldani és akkor ott kapom meg a megoldásokat!

Nekem teljesen mindegy csak valahol legyen meg a feladatlap megoldása!

Link:feladatlap

 játék: okosdoboz

A játék címe: Diagramok, jelmagyarázatok

A szokott módon szeretném megkapni az eredményt!

Jó tanulást!
Jó pihenést!

Margó néni

Történelem Hippik

Kedves 8. évfolyam!

A mai órán azt fogjátok megtudni, hogy milyen alapvető változások történtek a világgazdaságban és a társadalomban a II. világháború után! Ez is 2 töri óránk anyaga lesz!!!

Olvasd el a tankönyv ide vonatkozó részeit: TK. 126-132. oldal!

1. feladat: Oldd meg a következő munkafüzetbeli feladatokat: Mf. 45/ 2. + Mf. 46 / 1. !
2. feladat: Készíts minimum 10 szavas ötletbörzét/Szófelhőt a "dühöngő ifjúság"-ról!
3. feladat: Írj egy minimum 8 mondatos fogalmazást: "Amikor én hippi voltam... " címmel!
4. feladat: Írj egy minimum 8 mondatos fogalmazást: "Ott voltam az 1969-es woodstock-i fesztiválon..." címmel!
5. feladat: Rajzolj le egy hippit a woodstock-i fesztiválon!

Az 5 feladat közül mindenkinek EGYET kell megoldania és fotóval bizonyítania!

HATÁRIDŐ: 2020. május 7., reggel 8 óra!!!

Jó munkát!
Kriszta néni

Normál német

Hallo!

Találkoztatok már Brazília nevezetességeivel. Írjátok be melléjük a rájuk vonatkozó meghatározást!

Használjátok a tk. szószedetét hátul!

Mf. 77/2    78/3a 

Angol N

Good morning!
Mai feladat:
  • 1C 3. r. más.+T remember-ig 
  • TK 13/3  Írd be a neveket! Help:TK 12 szöv. 
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

Remember:Sunday: Mother's Day! Have a nice weekend.
 Tóthné VK 

BALLAGÁS

Kedveskéim! Elérkezett ez a nap is.  Van aki már nagyon várta és van olyan is aki annyira még nem. Az életeteknek egy nagyon fontos rés...